Moringa blader - Drumstick leaves

04.07.2018

Moringa blader - Drumstick leaves - Disse bladene skal jeg innrømme at jeg ikke kjenner veldig godt. Vet at det er en del kunder fra Filippinene som bruker disse. Men, det er også noen Norske kunder som har forsøkt seg på disse, og som kommer igjen og igjen og kjøper disse. Det siste som ble sagt fra en kunde, var at disse bladene hadde mange helsefordeler. Dette gjorde meg selvsagt litt nysgjerrig. Hos oss heter disse bladene drumstick leaves. Men, jeg hadde også hørt at de Filippinske kalte den for moringa. Vel jeg søkte litt på ordet drumstick leaves og det var moringa som kom opp. Dersom en gjør dette søket, får en side opp og side ned med helsefordeler. Her i Norge får en i de fleste helsekostbutikker kjøpt dette i pulver form. Men, som alt annet i pulver form, så mister den litt av effekten. Disse bladene brukes utbredt i Asia, både innen matlaging og som te. (Den er ikke veldig kjent eller brukt i Thailand, så vidt meg bekjent). Uten om te som jeg nevte, kan den brukes i supper, eggerøre, linseretter etc. En spennende urte med mange fordeler. Det beste er nok at en gjør et lite søk selv på helsefordeler på denne urten. Men jeg kan nevne noe av det som er listet opp.

- Rik på vitaminer, mineraler og aminosyre. 

- Rik på antioksidanter

- Kan redusere blodsukkernivået

- Kan redusere kolesterol

- Beskytter leveren

- Har antibakterielle egenskaper

- Gir en naturlig engergiøkning

- Kan være kreftbekjempende

- Kan forbedre hukommelsen

- Forbedrer blodkoagulering

Som sagt jeg har ikke kjenskap til urten. Men, den omtales som en av tidenes superurt. Så jeg tror jeg går og lager meg litt te. 

Lag din egen hjemmeside gratis! Denne nettsiden ble laget med Webnode. Lag din egen nettside gratis i dag! Kom i gang